Waar staat Tandem Studiebegeleiding voor?

Tandem Studiebegeleiding is meer dan alleen een steuntje in de rug in periodes dat het iets minder gaat op school. Wij onderscheiden ons door kwaliteit, zorgvuldigheid en deskundigheid. De kleinschaligheid en intensieve begeleiding zorgen ervoor dat wij de leerling met alle beperkingen en mogelijkheden in korte tijd goed leren kennen.

Tandem staat ook voor deskundig personeel, waardoor professionele begeleiding op elk vakgebied, op elke niveau mogelijk is. Wij werken met een vast team van begeleiders waardoor er een persoonlijke sfeer heerst. Leerling en begeleider zijn vertrouwd met elkaar waardoor er een goede samenwerking tot stand komt. Veelvoudig contact met ouders en docenten staat voor Tandem hoog in het vaandel. Door samenwerking met alle betrokkenen is het mogelijk om een zo goed mogelijke begeleiding op maat voor iedere leerling te realiseren.

Wat is het doel van de studiebegeleiding?

Ons doel is om de leerling zo snel mogelijk in staat te stellen om zonder begeleiding zelfstandig zijn of haar schoolwerk te doen. Wij werken zeer resultaatgericht, resultaat betekent voor ons dat de leerling weer enig plezier in school krijgt en dat de cijfers overeenkomen met de mogelijkheden die hij of zij heeft. Wij zien graag dat een leerling niet meer hoeft op te zien tegen bergen werk, maar dat hij of zij het gevoel heeft het schoolwerk onder controle te hebben. Wij werken er aan mee dat een leerling meer zelfvertrouwen krijgt en met een goed gevoel naar huis gaat nadat hij of zij bij Tandem is geweest.

Wat is de aanpak om dat doel te bereiken?

Wij laten de leerling kennis maken met verschillende manieren van studeren om zo de studiewijze vast te stellen die het best bij de leerling past en het meeste rendement oplevert. Wij brengen regelmaat, ritme en continuïteit in de dagelijkse werkzaamheden om te voorkomen dat de leerling plots voor hoge bergen werk komt te staan. De nadruk ligt op het aanleren van belangrijke studievaardigheden, kennis en inzicht, zodat de leerling steeds zelfstandiger en effectiever te werk kan gaan. Wij zijn er van overtuigd dat deze aanpak alleen werkt als er vertrouwen is tussen de leerling en de begeleider. Daarom is het aantal leerlingen per begeleider beperkt, in de middag maximaal 5 en in de avond maximaal 3. Deze begeleiders zijn constant bezig met het stimuleren, motiveren en uitleg te geven aan de leerlingen. Daarnaast hebben wij regelmatig contact met de ouders om samen met hen en de leerling het effect van de begeleiding te evalueren.

De leerlingen kunnen allemaal gebruik maken van een eigen computer die op hun werkplek staat. Dit is niet alleen erg handig bij het maken van werkstukken of het leren van woordjes, maar het is ook onmisbaar bij onze manier van werken met de leerlingen. Omdat veel schoolwerk wordt gecommuniceerd via Magister is het erg belangrijk dat de leerling elk moment de mogelijkheid heeft om dit in te zien, zonder daarvoor te hoeven wachten op andere leerlingen. Daarnaast plannen wij met elke leerling aan het begin van de middag in welk huiswerk hij of zij exact gaat maken en voor welke toetsen hij of zij gaat leren. Naast de agenda van de leerling is een eigen computer met toegang tot Magister hiervoor onmisbaar. Daarnaast zien wij het ook als doel om de eigenschap van het zelf goed bijhouden van een agenda te verbeteren, waar wij dus ook op oefenen met behulp van Magister en de eigen agenda.

Daarnaast maakt Tandem gebruik van een leerlingvolgsysteem, genaamd Studytrack. Ouders en mentoren krijgen hiervan inlogcodes waardoor zij overal en altijd online in kunnen loggen op dit systeem. De ouder kan met dit systeem precies zien hoe laat zijn of haar kind bij ons aanwezig is en wanneer hij of zij weer bij ons is weggegaan.

Meld je aan voor professionele huiswerkbegeleiding, bijles en trainingen